Πιστωτική κάρτα: μύθοι και αλήθειες

Πόσο καλά γνωρίζετε τα οφέλη της πιστωτικής κάρτας και τα σημεία που καλό είναι να προσέχετε; Η σωστή ενημέρωση είναι το κλειδί.
Παρά την εις βάθος πληροφόρηση που είναι διαθέσιμη σχετικά με τις κάρτες και τη σωστή διαχείρισή τους, μερικοί μύθοι για το λεγόμενο «πλαστικό χρήμα» φαίνεται ότι παραμένουν ακόμη ζωντανοί και επηρεάζουν, σε κάποιον βαθμό, αποφάσεις και κινήσεις των καταναλωτών. Το πιο σημαντικό είναι η σωστή ενημέρωση και η κριτική σκέψη, ώστε κάθε καταναλωτής να επιλέγει εν τέλει, με σωστά κριτήρια, τον τρόπο συναλλαγών που του ταιριάζει.

Πιστωτική κάρτα και διαχείριση πληρωμών

Είναι στην πραγματικότητα πολύ απλός ο τρόπος για να μην χρεωθεί επιπλέον, να μην υποστεί δηλαδή την επιβολή τόκων, ένας κάτοχος πιστωτικής κάρτας: να εξοφλεί τις χρεώσεις που έχει κάνει μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα. Αν κάποιος μπορεί να διαχειριστεί σωστά τον προϋπολογισμό του με μετρητά, δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να κάνει το ίδιο με την πιστωτική κάρτα. Με τον τρόπο αυτό, θα έχει μόνο την ευελιξία της άμεσης ρευστότητας και των άτοκων δόσεων, χωρίς κάποια επίπτωση.

Και όχι μόνο. Διάφορα είδη ασφαλίσεων ή επιβράβευση με χρηματικό κέρδος, αποτελούν και άλλες ωφέλιμες προεκτάσεις της χρήσης πιστωτικής κάρτας.

Είναι οι πιστωτικές κάρτες απαραίτητες;

Η πιστωτική κάρτα δεν είναι "καλή" ή "κακή". Είναι ένα εργαλείο συναλλαγών και είναι στο χέρι του καταναλωτή να τη χρησιμοποιήσει με τρόπο επωφελή για την καθημερινότητά του. Δεν είναι ότι δεν μπορούμε να κινηθούμε χωρίς αυτές, αλλά οι καθημερινές απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής χρειάζονται την ευελιξία που προσφέρει μία πιστωτική κάρτα. Για παράδειγμα, η διαδικασία ενοικίασης ενός αυτοκινήτου ή η αγορά ενός επίπλου γίνονται πολύ πιο απλές ή πιο άμεσες με τη βοήθεια της πιστωτικής κάρτας.

Και όχι μόνο. Η άμεση ρευστότητα που προσφέρει μία πιστωτική κάρτα μπορεί να βοηθήσει στην ικανοποίηση πολλών αναγκών, που αλλιώς πιθανόν να χρειαζόταν περισσότερος χρόνος για να καλυφθούν.

Πιστωτική κάρτα: μύθοι και αλήθειες

Οι αυξήσεις του πιστωτικού ορίου είναι παγίδα;

Η αύξηση του πιστωτικού ορίου σημαίνει - κατά βάση - ότι η τράπεζα πιστεύει πως είμαστε πιο αξιόπιστοι και χαμηλού πιστωτικού κινδύνου. Όπως και στην περίπτωση που κάποιος διαχειρίζεται μετρητά, χρεωστικές κάρτες ή πιστωτική κάρτα με χαμηλό πιστωτικό όριο, έτσι και στην περίπτωση της αύξησης του πιστωτικού ορίου μίας κάρτας, αυτός που την διαχειρίζεται χρειάζεται να κάνει υπεύθυνη χρήση, όπως είναι η έγκαιρη αποπληρωμή του συνολικού ποσού που έχει χρεωθεί στην κάρτα ή έστω μέρους αυτού, ανάλογα και με τις ανάγκες του. Εφόσον υπάρχει αυτή η υγιής σχέση, με τη δυνατότητα της επιπλέον ρευστότητας που προσφέρει η πιστωτική κάρτα, τότε τα πλεονεκτήματα είναι σαφώς μεγαλύτερα από τους πιθανούς κινδύνους.

Αντίστοιχα, αν ένας καταναλωτής έχει καλό εισόδημα και, άρα, πιθανόν να έχει τη δυνατότητα για σχετικά υψηλό πιστωτικό όριο, αυτό δεν αποτελεί λόγο να δημιουργείται ένα περιττό υπόλοιπο πιστωτικής κάρτας. Ο συγκεκριμένος καταναλωτής έχει απλά τη δυνατότητα να διευκολυνθεί επιπλέον σε έξοδα που έτσι κι αλλιώς θα έκανε.

Συνολικά, δεν υπάρχουν λόγοι να φοβόμαστε να αποκτήσουμε μια πιστωτική κάρτα. Είναι ένα σημαντικό οικονομικό εργαλείο με οφέλη προστασίας, προνόμια στην καθημερινότητα του καταναλωτή, εύκολο και χρηστικό, ενώ, στις περισσότερες περιπτώσεις, προκύπτουν οφέλη και από προγράμματα επιβράβευσης. Αρκεί λοιπόν ο κάτοχος της πιστωτικής κάρτας να γνωρίζει τα οικονομικά όριά του, να μην ξεπερνάει τον προϋπολογισμό του και να αποπληρώνει, είτε το σύνολο, είτε μέρος, είτε το ελάχιστο των χρεώσεων του κάθε μήνα.

Σύμφωνα και με όλα τα παραπάνω, η πιστωτική κάρτα μπορεί να αποτελέσει έναν πολύτιμο σύμμαχο για τον σύγχρονο καταναλωτή, με οφέλη από πολλές πλευρές.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Μαζέψτε ακόμη περισσότερες πληροφορίες μέσα από χρήσιμα άρθρα.

Η εθνική μας ομάδα εξυπηρέτησης είναι εδώ

Για ό,τι θέλετε να μάθετε, να ρωτήσετε και να αποκτήσετε, η εξειδικευμένη μας ομάδα είναι δίπλα σας, για να σας εξυπηρετήσει είτε από κοντά είτε τηλεφωνικά.
Κλείσιμο

Επικοινωνία

Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας να απαντήσουμε τις ερωτήσεις σας και να σας δώσουμε περισσότερες πληροφορίες.
  1. Τα στοιχεία σας
  2. Το αίτημά σας

Περισσότερες πληροφορίες

Παρακαλούμε συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία ώστε να σας δώσουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Σε περίπτωση απάτης παρακαλούμε επικοινωνήστε απευθείας με το τηλεφωνικό μας κέντρο στο τηλέφωνο 210 484 8484.
Αποδέχομαι τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διαχείριση των προσωπικών μου δεδομένων

back-to-top