Είσοδος για Ιδιώτες Είσοδος για Επιχειρήσεις

Συχνές Ερωτήσεις

​​​​​​​​Για την εξυπηρέτηση του δανείου και της κάρτας σας
  • Κάθε πότε πρέπει να πληρώνω τις δόσεις των δανείων μου;

    Οι δόσεις των δανείων σας θα πρέπει να καταβάλλονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, όπως ορίζονται στη Σύμβασή σας και αναγράφονται στο Δοσολόγιο που έχετε λάβει ή στο Ενημερωτικό Σημείωμα-Ειδοποίηση του δανείου σας.

    Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθυνθείτε σε οποιοδήποτε Κατάστημα​ της Τράπεζας, προκειμένου να ενημερωθείτε για τις ακριβείς ημερομηνίες πληρωμής των δόσεων του δανείου σας.

    Επιπλέον, μπορείτε να λαμβάνετε πληροφόρηση για τα υπόλοιπα, τις κινήσεις και το Δοσολόγιο του στεγαστικού ή του καταναλωτικού σας δανείου μέσω των υπηρεσιών i-bank Internet Banking και Phone Banking, εφόσον είστε εγγεγραμμένος χρήστης.

  • Τι να κάνω αν δεν λαμβάνω Ενημερωτικό Σημείωμα για το δάνειό μου;
    Θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα Κατάστημα της Τράπεζας, για να επιβεβαιώσετε την ταχυδρομική διεύθυνση στην οποία επιθυμείτε να λαμβάνετε το Ενημερωτικό Σημείωμα, να δηλώσετε τη νέα σας διεύθυνση -αν έχει αλλάξει- και να ενημερωθείτε για την κατάσταση των δανειακών σας προϊόντων.
  • Άλλαξε η ημερομηνία καταβολής του μισθού/της σύνταξής μου. Μπορώ να αλλάξω την ημερομηνία καταβολής της δόσης του δανείου μου;
    Δυστυχώς, η αλλαγή της ημερομηνίας καταβολής των δόσεων σας δεν είναι εφικτή. Ωστόσο, θα μπορούσατε κατά τις ημερομηνίες που λαμβάνετε το μισθό ή τη σύνταξή σας να καταθέσετε τα οφειλόμενα ποσά στον συνδεμένο με το δάνειό σας λογαριασμό. Αν έχετε τη δυνατότητα να καταβάλετε τόσο τη δόση που λήγει άμεσα όσο και την επόμενη δόση, ώστε να καλύψετε τις υποχρεώσεις σας και για τον επόμενο μήνα (η οποία θα εισπραχθεί κανονικά την ημερομηνία που ορίζεται από τη σύμβαση), θα μπορέσετε να καλύπτετε τις μελλοντικές σας δόσεις εντός προθεσμίας.
  • Έχω δάνειο σε Ελβετικά Φράγκα (CHF). Τι μπορώ να κάνω;
    Μπορείτε να επισκεφθείτε ένα Κατάστημα​ της Τράπεζάς μας, ώστε να ενημερωθείτε για τις δυνατότητες ρύθμισης του δανείου σας ή τη μετατροπή του σε ευρώ (€).
  • Πώς μπορώ να ενημερώνομαι για την οφειλή της πιστωτικής μου κάρτας;
    Κάθε μήνα, σας αποστέλλουμε αντίγραφο του λογαριασμού της κάρτας σας στη διεύθυνση επικοινωνίας που έχετε δηλώσει, το οποίο αναφέρει αναλυτικά τα ποσά και τις ημερομηνίες πραγματοποίησης των μηνιαίων συναλλαγών σας (μέχρι και την ημερομηνία εκκαθάρισης του λογαριασμού), το συνολικό ποσό χρέωσης, το ποσό της ελάχιστης μηνιαίας καταβολής, καθώς και την ημερομηνία πληρωμής του λογαριασμού σας.​
    Επιπλέον, μπορείτε να πληροφορείστε για τα υπόλοιπα και τις κινήσεις της κάρτας σας, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα μέσω των δικτύων i-bank Internet BankingMobile BankingPhone Banking και ΑΤΜ.
  • Πώς μπορώ να πληρώνω την πιστωτική μου κάρτα​;
    ​Μπορείτε να εξοφλείτε την οφειλή της πιστωτικής σας κάρτας:

    • με μετρητά στα ταμεία των Καταστημάτων της Εθνικής Τράπεζας.​
    • με αυτόματη χρέωση του λογαριασμού καταθέσεων που τηρείτε στην Εθνική Τράπεζα, αφού συμπληρώσετε την ειδική εξουσιοδότηση σε οποιοδήποτε Κατάστημά​ μας,
    • μέσω  i-bank Internet,  Phone Banking και Mobile Banking, εφόσον είστε εγγεγραμμένος χρήστης,
    • στα i-bank AΤΜ της Τράπεζάς μας, με την πιστωτική σας κάρτας με μετρητά (χωρίς PIN) ή με την ΕΘΝΟCASH PLUS/Debit MasterCard, με απευθείας χρέωση του λογαριασμού σας και​
    •  σε οποιοδήποτε κατάστημα των ΕΛΤΑ, προσκομίζοντας το έντυπο ταχυπληρωμής που υπάρχει    
           στο κάτω μέρος του λογαριασμού σας.
  • ​​
Για τις δυνατότητες και τις διαδικασίες ρύθμισης των οφειλών σας

  • Δεν έχω πληρώσει τις οφειλές μου προς την Τράπεζα εδώ και 6 μήνες. Μπορείτε να μου προτείνετε λύσεις;

    Η Εθνική Τράπεζα σας προσφέρει ένα σύνολο ευέλικτων λύσεων, αρκεί να υπάρχει διάθεση συνεργασίας. Η μη αποπληρωμή των οφειλών σας για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να έχει επιπτώσεις στη σχέση συνεργασίας με την Τράπεζα και να οδηγήσει σε επιβάρυνσή σας με επιπλέον τόκους, σε απώλεια της πιστοληπτικής σας ικανότητας, σε έναρξη δικαστικών ενεργειών, ακόμα και σε ρευστοποίηση περιουσιακών σας στοιχείων, υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

    Γι' αυτό το λόγο, μη διστάζετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, καλώντας στο 210 48 59 000 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00-20:00) ή να έρθετε στο πλησιέστερο σε εσάς Κατάστημα, για να ενημερωθείτε αναλυτικά, και να βρούμε μαζί τη λύση που ταιριάζει στις δικές σας ανάγκες.​

  • Πώς μπορώ να μειώσω τη δόση του δανείου μου;
    Για τη μείωση της μηνιαίας σας δόσης θα πρέπει να συντρέχουν ουσιαστικοί λόγοι, όπως η μείωση του μηνιαίου σας εισοδήματος.  Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να μας καλέσετε στο 210 48 59 000, προκειμένου να σας προτείνουμε λύσεις, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τα τρέχοντα εισοδήματα και τις υποχρεώσεις σας​.
  • Αν αυξηθεί η διάρκεια του δανείου θα επιβαρυνθώ με επιπλέον τόκους. Ποια άλλη λύση υπάρχει;
    Η αύξηση της διάρκειας του δανείου σας προτείνεται προκειμένου να μειωθεί η μηνιαία σας δόση. Εφόσον ανακάμψετε οικονομικά, μπορείτε, εάν επιθυμείτε,  να προβείτε ανέξοδα σε μερική πρόωρη αποπληρωμή, ώστε να μην επιβαρυνθείτε με τους τόκους της υπολειπόμενης περιόδου. Στόχος μας είναι να μπορείτε να ανταποκριθείτε στις μηνιαίες σας υποχρεώσεις, ώστε να αποφύγετε τυχόν καθυστερήσεις στην τακτοποίηση των οφειλών σας, που μπορεί να σας  επιβαρύνουν με επιπλέον τόκους υπερημερίας.
  • Τι προβλέπει ο Ν. 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά;
    Ο Ν. 3869/2010 δίνει τη δυνατότητα δικαστικής ρύθμισης σε όσους οφειλέτες πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει, εφόσον χαρακτηριστούν ως Πτωχευμένα Φυσικά Πρόσωπα, που συνεπάγεται μελλοντική αδυναμία λήψης νέας πίστωσης. 
    Σε κάθε περίπτωση, αν δεν μπορείτε να εξυπηρετήσετε τις οφειλές σας, επισκεφθείτε ένα Κατάστημά​ μας ή επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 48 59 000, ώστε να μάθετε για τις διαθέσιμες προτάσεις τακτοποίησης των οφειλών σας. 
    Οι στόχοι μας είναι κοινοί και αφορούν τόσο στη συνεργασία για τη βελτίωση της οικονομικής σας κατάστασης όσο και στη διευκόλυνσή σας, ώστε να αποφύγετε τυχόν καθυστερήσεις, που συνεπάγονται περαιτέρω επιβάρυνσή σας με τόκους υπερημερίας.
  • Θέλω να επιστρέψω το αυτοκίνητο που πήρα γιατί δεν μπορώ να ανταποκριθώ στις πληρωμές των δόσεών του. Μπορώ;
    Δεν μπορείτε να επιστρέψετε το αυτοκίνητο στην Τράπεζα. Υπάρχει όμως η δυνατότητα διευθέτησης της οφειλής σας, ώστε να μπορείτε να αντεπεξέλθετε στις πληρωμές σας. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.​
​​​
Για την ενημέρωσή σας σχετικά με την οφειλή σας

​​
  • Έλαβα μια επιστολή από την Εθνική Τράπεζα, σχετικά με ληξιπρόθεσμες οφειλές μου. Τι πρέπει να κάνω;
    Οι επιστολές καθυστέρησης ενημερώνουν οφειλέτες και εγγυητές, σχετικά με την οφειλή τους. Σκοπός της επικοινωνίας αυτής είναι να αποτραπεί περαιτέρω αύξηση της οφειλής, με δυσμενείς συνέπειες για εσάς, καθώς και η συνεργασία με σκοπό την εξεύρεση βιώσιμης λύσης. Επιπλέον, με την επιστολή ενημερώνεστε πού μπορείτε να απευθυνθείτε, για να μάθετε πώς μπορείτε να τακτοποιήσετε τις οφειλές σας.
  • Δέχομαι συχνά κλήσεις από την Εθνική Τράπεζα σχετικά με την οφειλή μου. Τι μπορώ να κάνω;
    Η τηλεφωνική επικοινωνία μαζί σας έχει ως στόχο την ενημέρωση για τις οφειλές σας και την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης. Οι εκπρόσωποι της Τράπεζας θα σας δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να κινηθείτε με τον πιο συμφέροντα για εσάς τρόπο, για να μπορέσετε να αποπληρώσετε την οφειλή σας.
    Η νομοθεσία ορίζει το πλαίσιο ενημέρωσης των οφειλετών και υποχρεώνει την Τράπεζα να καταγράφει τις κλήσεις, για δική σας διασφάλιση.
  • Γιατί όταν με καλούν από την Τράπεζα μου ζητούν ΑΦΜ ή Ταυτότητα;
    ​Κατά την τηλεφωνική μας επικοινωνία θα πρέπει να γίνει επιβεβαίωση των στοιχείων ταυτότητάς σας, προκειμένου να διαφυλάξουμε το τραπεζικό απόρρητο και τα προσωπικά σας δεδομένα, αποφεύγοντας την αναφορά προσωπικών σας δεδομένων σε τρίτους. Γι’ αυτό σας ζητείται σύντομη ταυτοποίηση, π.χ. να αναφέρετε τα τρία πρώτα ψηφία του ΑΦΜ ή της ταυτότητάς σας. Εάν, ωστόσο, δεν θέλετε να δώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία χωρίς σπουδαίο λόγο, μπορείτε να ζητήσετε από τον εκπρόσωπό μας να σας αναφέρει τα τρία πρώτα ψηφία και στη συνέχεια εσείς να δώσετε τα υπόλοιπα.