Μάθετε πώς να κοιμάστε καλύτερα!

Ευκολότερος ύπνος μέσα από μικρές καθημερινές συνήθειες

Ο ποιοτικός ύπνος βελτιώνει τη διάθεση και βοηθά στη διατήρηση της σωματικής και πνευματικής υγείας. Αντίθετα, ένας κακός ύπνος, διακοπτόμενος, που διαρκεί λιγότερο από 7 με 8 ώρες τη νύχτα, μειώνει την ευεξία σας, προκαλεί νευρικότητα, μειώνει τη δημιουργικότητα, την πνευματική διαύγεια και συχνά είναι η αιτία για διάφορα προβλήματα υγείας.

Οι παρακάτω προτάσεις μπορεί να σας βοηθήσουν να έχετε ποιοτικότερο ύπνο και, κατά συνέπεια, καλύτερη ποιότητα ζωής.

Ξυπνήστε την ίδια ώρα κάθε πρωί

Αν μπορείτε, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Το σταθερό πρόγραμμα ύπνου βοηθά το εσωτερικό ρολόι του οργανισμού σας να ρυθμιστεί καλύτερα κι αυτό συντελεί στο να κοιμάστε καλύτερα συνολικά.

Φτιάξτε το πρόγραμμα της επόμενης μέρας

Αυτό που πολλές φορές εμποδίζει τον ύπνο σας είναι οι σκέψεις. Και αρκετές από αυτές τις σκέψεις αφορούν στην επόμενη μέρα. Φροντίστε λοιπόν, να οργανώσετε από το βράδυ την επόμενη μέρα σας. Σημειώστε αυτά που πρέπει να κάνετε, βάλτε σε σειρά της προτεραιότητες, κάντε κινήσεις που θα σας γλιτώσουν χρόνο το πρωί και, ιδανικά, κλείστε το κινητό σας.

Καθίστε στον ήλιο

Έχει αποδειχθεί ότι το καθημερινό φως βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα, αλλά και τη διάρκεια του ύπνου. Φροντίστε λοιπόν καθημερινά, να κάνετε μια βόλτα κάτω από το έντονο φως της ημέρας.

Αποφύγετε την καφεΐνη

Μπορεί να σας βοηθάει το πρωί να ξυπνήσετε, είναι όμως και αυτή που θα δυσκολέψει τον ύπνο σας αν πιείτε καφέ ή τσάι πολύ αργά. Η καφεΐνη μπορεί να παραμείνει αυξημένη στο αίμα για 6 έως 8 ώρες. Καλό είναι λοιπόν να αποφεύγετε την κατανάλωσή της από νωρίς το απόγευμα και μετά.

Συμβουλές για έναν Καλύτερο Ύπνο

Όσο γίνεται, περιορίστε την έκθεσή σας στο μπλε φως

Σύμφωνα με μελέτες, το μπλε φως επηρεάζει τον καρδιακό ρυθμό και αυξάνει σημαντικά το ενδεχόμενο αϋπνίας. Smartphones, tablets, laptops, όλα εκπέμπουν μπλε φως, και, γι’ αυτό, καλό είναι να μειώνετε τη χρήση τους όσο πλησιάζει η ώρα του ύπνου. Αντίστοιχα, ηλεκτρονικές συσκευές, τηλεόραση, κινητό ή φορητός υπολογιστής, καλό είναι να μην υπάρχουν στο υπνοδωμάτιο όταν κοιμάστε.

Ιδανικό περιβάλλον

Η ατμόσφαιρα στην κρεβατοκάμαρα παίζει σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του ύπνου σας. Φροντίστε να μην έχει θόρυβο, να μην μπαίνει φως, να είναι καθαρή και ευχάριστη. Η θερμοκρασία του υπνοδωματίου είναι επίσης ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας. Σύμφωνα με έρευνες, σε ένα δροσερό περιβάλλον ο ύπνος είναι ποιοτικότερος.  Ο μέσος όρος θερμοκρασίας που θεωρείται ιδανικός για τους περισσότερους είναι μεταξύ 17 και 20 βαθμών κελσίου.

Γυμναστείτε

Η κίνηση, η έντονη δραστηριότητα σίγουρα θα σας εξασφαλίσει έναν καλύτερο ύπνο. Αποφύγετε ωστόσο να γυμνάζεστε 3-4 ώρες πριν ξαπλώσετε, γιατί ενδέχεται η υπερένταση να σας δυσκολέψει να κοιμηθείτε.

Τρώτε βραδινό νωρίς

Το τελευταίο γεύμα σας για την ημέρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 ώρες πριν πάτε για ύπνο. Ένα κανονικό ή μεγάλο γεύμα λίγο πριν κοιμηθείτε θα οδηγήσει πιθανότατα σε ταραγμένο ύπνο. Η συνήθεια να τρώτε για βράδυ αργά οδηγεί σε αύξηση βάρους και άλλα προβλήματα υγείας ενώ, αντίθετα, ένας καλός ύπνος βοηθά στο να τρώτε λιγότερο και να είστε πιο υγιείς. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ανεπαρκής ύπνος συνδέεται με 55% αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας στους ενήλικες και 89% στα παιδιά.

Ένα ελαφρύ σνακ

Καλό είναι από το απόγευμα και μετά να τρώτε ελαφρά. Ακόμα καλύτερα, αν το γεύμα σας περιλαμβάνει βρώμη, μπανάνα, ανανά ή ντομάτες. Τροφές που βοηθάνε στην πρόσληψη μελατονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει τον ύπνο.

Πιείτε ζεστό γάλα με μέλι

Το μυστικό εδώ είναι η τρυπτοφάνη, που βρίσκεται στο γάλα και η οποία βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου, αφού συμβάλει στην παραγωγή σεροτονίνης. Παράλληλα, οι υδατάνθρακες που περιέχει το μέλι συντελούν στη γρηγορότερη μετάδοση της συγκεκριμένης ορμόνης στον εγκέφαλο.

Συνήθεις που σας ηρεμούν

Το στρες και το άγχος φυσικά επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα του ύπνου. Προσπαθήστε κάθε βράδυ να δημιουργείτε συνθήκες που σας ηρεμούν. Ένα βιβλίο, διαλογισμός, μουσική ή λίγο χαμομήλι είναι επίσης επιλογές που λειτουργούν. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες, ένα ζεστό μπάνιο αυξάνει την ποιότητα του ύπνου σας και βοηθά ώστε να κοιμηθείτε πιο  γρήγορα.    Ο ποιοτικός ύπνος είναι σύμμαχος. Στην ποιότητα ζωής, στην  παραγωγικότητα, στη δημιουργικότητα, στην υγεία. Είναι ο χρόνος που χρειάζεται κατά τη διάρκεια της νύχτας ο οργανισμός για να ξεκουραστεί, να φορτίσει τις μπαταρίες του, ώστε να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στην επόμενη μέρα. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τον προστατεύουμε και να φροντίζουμε να είναι όσο καλύτερος γίνεται.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

Μαζέψτε ακόμη περισσότερες πληροφορίες μέσα από χρήσιμα άρθρα.

Η εθνική μας ομάδα εξυπηρέτησης είναι εδώ

Για ό,τι θέλετε να μάθετε, να ρωτήσετε και να αποκτήσετε, η εξειδικευμένη μας ομάδα είναι δίπλα σας, για να σας εξυπηρετήσει είτε από κοντά είτε τηλεφωνικά.
Κλείσιμο

Επικοινωνία

Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας να απαντήσουμε τις ερωτήσεις σας και να σας δώσουμε περισσότερες πληροφορίες.
  1. Τα στοιχεία σας
  2. Το αίτημά σας

Περισσότερες πληροφορίες

Παρακαλούμε συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία ώστε να σας δώσουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Σε περίπτωση απάτης παρακαλούμε επικοινωνήστε απευθείας με το τηλεφωνικό μας κέντρο στο τηλέφωνο 210 484 8484.
Αποδέχομαι τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διαχείριση των προσωπικών μου δεδομένων

back-to-top